Wednesday, April 30, 2008

Tingkatkan Trafik Blog Anda dengan Adbrite Britepic




Why did i put a EURO 2008 logo, in fact i dont like football, in this post, what does it means?


Because i like to tell you guy out there the craziest way to make our blog so SEO friendly with a feature of AdBrite BritePic, langsung can increase our pocket!!! How does it work..mmmmmacam mana caranya yer....Ringkas, mudah dan tak gila punye!!!

Dengan feature image search yang ada di Google Search Engine sudah semestinya kita manfaatkan untuk menarik pengunjung/pelawat ke blog kita...betul tak? Feature AdBrite BritePic ini membolehkan kita memasukkan TAG untuk gambar yang kita letak. Dengan adanya tag ini Google Search akan mengenali kita sesuai dengan tag yang kita masukkan.


AdBrite BritePic mempunyai ad code khusus untuk Blogger. Ertinya kita tidak perlu susah-susah membuat kod tambahan atau parsing ad code supaya valid.

Feature ini adalah cara mudah dan menyenangkan untuk cari duit, kerana kita bermain dengan image atau foto. Semakin POPULAR foto yang kita letak, semakin banyak pengunjung blog kita, semakin tebal poket/saku/kantong kita. Menarik tak?
Kalau sahabat belum pernah menggunakan AdBrite BritePic, saya berikan sedikit panduan untuk mendapatkan feature "gila" ini. :-) No more secret la!

Masuk ke http://www.adbrite.com/britepic/britepic_my_britepics.php menggunakan account adbrite anda.Kalu belum ada, kena register dulu la!

Setting BritePic di http://www.adbrite.com/britepic/britepic_settings.php
Terus pergi ke http://www.adbrite.com/britepic/britepic_generate_code.php untuk memasukkan kod lokasi image dan tag yang akan dibaca oleh Google. Ada syarat khas tentang image yang dibenarkan:
1. imej mestilah dalam format Jpegs sahaja.
2. Images smaller then 355px wide and 110px tall will not show ads.

Jangan lupa pilih Non-javascript version (for myspace, blogger, etc) kalau anda menggunakan Blogspot. Jangan Pilih Javascript. Sesuaikan ukuran gambar dengan memasukkan ukuran panjang dan lebar pada kotak yang tersedia.

Copy adcode. Paste di HTML code blog anda, atau masukkan sebagai embeded image within post.

Rasanya cukup kot penerangan saya ni, tapi kalau masih keliru/confuse sila baca panduannya di sini.Mungkin ada diantara sahabat yang bertanya kenapa saya tiba-tiba bersemangat "gila" ,mengoptimumkan AdBrite. Sebenarnya ini bukan pertama kalinya saya memikirkan cara optimumkan AdBrite, tapi kerana kebetulan berkesempatan, masih segar dalam ingatan, 'Google Adsense – Don’t Be Cruel To Google! Maka saya tergesa-gesa tulis post ini. Usah risau, Google Adsense tetap menjadi punca utama saya, manakala AdBrite sebagai supplement. TAPI tak mustahilkan suatu hari nanti supplement jadi makanan utama pulak.

Sekian untuk kali ini. Selamat mencuba.
Azza
http://gila-gila-buat-duit.blogspot.com

0 comments: