Wednesday, April 30, 2008

Adbrite - Mesin Wang yang Terbukti Hebat!

Kali ini saya ingin memberikan tips tentang cara memaksimakan pendapatan kita dari Adbrite maupun Bidvertiser di post ini. Saya memang memiliki beberapa laman percubaan untuk melakukan optimasi ini, baik di blog percuma maupun yang berbayar. Untuk percubaan ini saya buat banyak blog dengan berbagai macam tema. Tujuannya supaya saya boleh tahu ads dengan tema apa yang paling kerap muncul, dan ads dengan tema apa yang nilai per klik ataupun nilai per satuan page viewnya tinggi. Dari berbagai macam blog tersebut memang ada beberapa yang menunjukkan tanda-tanda positif. Tapi bukan maksud saya untuk menghalalkan segala cara. Sekadar berkongsi rahsia, laman-laman yang mengandungi "adult content" dengan sangat mudah dimonetized (dijadikan mesin wang) dengan menggunakan AVN ads, saudara kembarnya adbrite yang direka khusus untuk laman web dewasa. Saya sendiri sebenarnya was-was untuk memulakan percubaan dengan kandungan yang kontroversi ini. Kesimpulannya mengenai hasil optimasi Adbrite dan Bidvertiser:

Banyak traffic = banyak pendapatan dari jumlah P/V
Tips: Pasang ads dalam jumlah banyak pada halaman yang paling banyak dikunjungi

Buat direct link ke halaman iklan dari main page.

Nilai click untuk text ads jauh lebih tinggi daripada interstitial ads maupun inline ads, tapi frequensi klik yang tinggi pada interstitial dan inline ads boleh jadi penyelesaian jika text ads tidak muncul.
Baik Adbrite maupun Bidvertiser menyediakan fasiliti untuk melakukan penapisan terhadap iklan, sehingga kita boleh memilih iklan sesuai geo target yang kita mahu dan nilai iklan yang kita inginkan.
Blog anda trafficnya tinggi & mau kaya dari Adbrite / Bidvertiser? daftar melalui referral saya,atau dengan melalui referral banner yang ada di atas. Lalu hubungi saya melalui email. Kalau kebetulan saya sedang online, dan sedang ada di depan komputer silakan bertanya melalui YM: rohaza. Google AdSense memang bagus, tapi Bidvertiser dan Adbrite boleh menjadi alternatif yang tidak kalah dalam mendatangkan wang.

Salam,
Azza
http://gila-gila-buat-duit.blogspot.com

0 comments: